Óratípusok

Hatha jóga

Hatha jógán a testgyakorlatokra, az ászanákra helyezzük a hangsúlyt, az izmok erősítése és nyújtása is szerepet kap az órákon. Ezek a testhelyzetek rendkívül hatásosan támogatják az egészség megőrzését, fejlesztik a testtudatot, oldják a stresszt és energikusabbá tesznek. A végbemenő folyamatokat pedig a légzés tudatosításával és légzőgyakorlatok végzésével támogatjuk. Ezeknek a technikáknak, valamint a finomabb, többek között a koncentrációt fejlesztő gyakorlatoknak a segítségével pedig a jóga magasabb szintjeibe is bepillantást nyerhetsz. Az órát egy pihentető relaxációval zárjuk.
A hatha jóga gyakorlataira épül a többi óratípus is, amelyekkel találkozhatsz nálunk.

Kezdő gerincjóga

Ezen az órán az ízületek alapmozgásait gyakoroljuk, részben finomabb, szegmentált mozgásokkal, máskor a Hatha jóga komplexebb ászanáival. Fő a célja a tartásjavítás, és a természetes mozgásminták helyreállítása, ezért a nyújtó, lazító gyakorlatok mellett erősítő pózokat, légző- és egyensúlygyakorlatokat is végzünk. Ez az óra korhatár nélkül, kezdőként is látogatható, de bármilyen mozgásszervi betegség esetén kérünk, egyeztess egy szakorvossal, mielőtt eljössz hozzánk.

Haladó gerincjóga

Ha már komfortosan érzed magad a kezdő gerincjógán, érdemes kipróbálni haladó párját is. Ezen az órán az ízületek aktív mozgástartományának növelése mellett a testtudatosság fejlesztése is szerepet kap, ezért több komplex ászanát, és több erősítő gyakorlatot tartalmaz, mint a kezdő gerincjóga. Az órák során jobban megismerheted tested és elméd korlátait és biztonságos eszközökkel tudod ezeket bővíteni.

Yin jóga

A yin jóga egy lassú, fizikailag kevésbé aktív óratípus, ahol egyszerűbb testgyakorlatokat végzünk. Az itt végzett ászanák nem igényelnek aktív izommunkát, épp ellenkezőleg, az izmok ellazításával engedjük bele magunkat a testhelyzetekbe. A kényelmes, jóleső pózokat a légzés segítségével mélyítjük, és befelé figyelésre helyezzük a hangsúlyt. A gyakorlatokban hosszabban maradunk benne, így érve el egy nyugodt, meditatív állapotot.

Női jóga

A női órákon hatha jóga alapú gyakorlást végzünk, amelynek fókuszában a medence tere, a csípő- és a gát területe, valamint a mellkas és a torok áll. Azonban az órákon való gyakorlásnál jóval többet nyújt a nőijóga: egy olyan szemléletmódot jelent, amely figyelembe veszi női, ciklikus mivoltunkat. A ciklus működésének mélyebb megismerése és tudatosítása által pedig könnyebben tudunk kapcsolódni nőiségünkhöz, önmagunkhoz. Emellett a gyakorlás által megőrizhetjük, vagy adott esetben helyreállíthatjuk női egészségünket, támogathatjuk női szerveink hatékony működését.

Flow jóga

A flow órákon megtapasztalhatod, hogy milyen az, amikor a hatha órákról ismert ászanákat, testhelyzeteket dinamikusan, áramolva végzed. Mivel folyamatosan mozgásban vagyunk, ezért erre az órára szükséges egy kis állóképesség: akkor ajánljuk a flow órát, ha már részt vettél néhány hatha jóga órán, mivel abban az esetben a pózok kivitelezése sem jelent majd akadályt számodra. Így megtapasztalhatod a jóga flow nyújtotta élményt, melyet a tudatos légzéssel teszünk még elmélyültebbé.

Streching jóga

A stretching órákon az izmok és a kötőszöveti részek nyújtásán van a hangsúly. A hajlékonyság elérése és megtartása mellett a test izomegyensúlyának kialakítása és az izomzat terhelhetősége a cél. Az órákon olyan specifikus gyakorlatokkal találkozhatsz, melyek segítik ezek elérését. A gyakorlás során ezekben a pózokban legalább 30 másodpercig elmélyünk a tudatos légzés segítségével. Hatékony módszer lehet az ülőmunkát végzők, az egyoldalú terheléssel járó munkát végzők, intenzív sportot űzők, táncosok és BÁRKI számára. Az órák úgy vannak felépítve, hogy kortól, nemtől és testalkattól függetlenül mindenkinek követhető és elsajátítható legyen.

Napindító jóga

Tapasztald meg, milyen jógával indítani a napod! Ezen a reggeli óratípuson a finoman, fokozatosan növekvő intenzitással mozgatjuk át a testet, alkalmazkodva az ébredés utáni állapotához. Kellemesen megnyújtjuk az izmokat, és ráhangolódunk az előttünk álló napra, amelybe garantáltan feltöltődve és energikusan fogsz az órát követően belevágni.

Stresszoldó hatha

Stresszoldó jógaóránkon kiengedheted a felgyülemlett feszültséget, rendszeres gyakorlás esetén pedig olyan technikákat sajátíthatsz el, amelyek segítségével stresszkezelő-képességed fejlődik. Az órán hatha jóga alapú gyakorlást végzünk, jólesően átmozgatjuk a testet és stresszoldó légzőgyakorlatokat végzünk. Az órát egy hosszabb, nyugtató hatású relaxációval zárjuk.

Yoga for the Spine

On this class we improve the primal motions of the joints partly with subtle, segmented movements and sometimes with the more complex asanas of Hatha Yoga. The main purpose here is posture correction and restoring the natural movement patterns, so, besides stretching, we practice strengthening exercises, breathwork and balancing. This class is open for people of all ages and levels but in case of any musculoskeletal illness please consult a doctor before visiting us.

A BELVÁROS KÖZEPÉN

Yoginside Studio

Oktatóink nyitott szívvel és elfogadással várnak, és segítenek abban, hogy az ő támogatásuk által, figyelve a testi épségedre, biztonságban tudj gyakorolni, és ezáltal egyre közelebb kerülj Önmagadhoz.